MUZYKA BEZ OPŁAT - FAQ - PYTANIA, ODPOWIEDZI I WSKAZÓWKI
 
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania: 
 

 Czym Wasza oferta różni się od innych? 
 
-Naszą ofertę charakteryzują przede wszystkim prostota, duży wybór i atrakcyjne ceny. Klient nie musi podpisywać z nami umowy. Jesteśmy przede wszystkim sklepem internetowym i działamy w oparciu o wygodne dla Klienta przepisy zawierania umowy na odległość.

 
-W odróżnieniu od konkurencji - przy płytach CD, albumach MP3 i radiu internetowym podajemy zawsze ostateczne ceny BRUTTO. Dzięki temu Klient nigdy nie zostanie zaskoczony dodatkową opłatą za nośnik CD lub opłatę licencyjną.
 
W CENIE ALBUMU/USŁUGI JEST JUŻ WLICZONY PEŁNY KOSZT LICENCJI!
 
-Rewelacyjna opcja radia internetowego oraz bazy muzyki MP3, która proponuje bardzo korzystne ceny w zależności od powierzchni m2 lokalizacji. Przy dłuższych okresach trwania licencji rabaty zaczynają się od 17%, a kończą nawet na 57%.
 
  Skąd macie w ofercie muzykę bez ZAiKS, STOART, ZPAV, SAWP? 
 
Nasza baza muzyczna to utwory do których mamy pełne prawa autorskie, muzyka niezależnych autorów i wydawnictw z którymi ściśle współpracujemy, a także autorów i wykonawców udzielających licencji na mocy Creative Commons.
  
  Czy żeby zakupić u Was muzykę muszę mieć firmę i lokal? 
 
Oczywiście, że nie. Na stronie naszego sklepu często pojawia się termin "muzyka do lokalu", jednak oferta dotyczy szeroko pojętego wykorzystywania publicznego, a więc mogą u nas nabywać muzykę zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne. Wydawana licencja zaś mówi o zgodzie na odtwarzanie publiczne w zakresie swojej działalności prywatnej i firmowej. Pod to ogólne sformułowanie podlega więc także odtwarzanie publiczne na wszelkiego rodzaju imprezach, eventach, targach, niekoniecznie w zamkniętych lokalach.
 
 Czy muzyka rzeczywiście jest taka istotna? Czym należy się kierować przy jej wyborze do swojego lokalu? 
 
Przede wszystkim nie należy muzyki lekceważyć. Muzyka jest częścią naszego życia i choć przeważnie nie zdajemy sobie z tego sprawy, to ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i emocje. Odpowiednio dobrana może służyć, jako nieocenione narzędzie marketingowe:

 
1. Pamiętajmy o tym, aby zadbać o odpowiedni sprzęt odtwarzający. Z głośników powinien wydobywać się czysty dźwięk, bez żadnych szumów i zakłóceń. Radio nie jest najlepszym pomysłem - goście i klienci cenią oryginalność i kreatywność, lubią być zaskakiwani. Radio, zwłaszcza komercyjne to zazwyczaj wtórność, która z pewnością nie pomoże zatrzymać klienta na dłużej. Nie od dziś wiadomo także, że to najmniej atrakcyjna propozycja "tła" dla konsumpcji, rozmowy czy też relaksu w lokalu.
 
2. Popularne hity słychać wszędzie, w TV, w pracy - klienta trzeba "zaczarować" czymś oryginalnym, nowym, refleksyjnym i pięknym. To solidny argument przeciwko odtwarzaniu radiowej muzyki popularnej znanych wykonawców.
 
3. Muzyka w lokalu nie powinna być zbyt natarczywa, jednak odtwarzana zbyt cicho może także denerwować. Pamiętajmy o tym, aby wyważyć te proporcje.
 
4. Dobrze, gdy muzyka jest zróżnicowana. Nie powinniśmy odtwarzać tylko szybkiej, rytmicznej muzyki, przyda się także kilka spokojniejszych tytułów - i odwrotnie! Pamiętajmy o tym, że muzyka rytmiczna i żywa wpłynie na dobre samopoczucie, ale spokojna muzyka instrumentalna może wywołać delikatną zadumę i refleksję - to świetnie! Klient zapamięta tą chwilę na dłużej, być może zamówi jeszcze jednego drinka lub kupi kolejny produkt.
 
5. Wybierając muzykę do swojego lokalu, nie kierujmy się nigdy swoim gustem - muzyka przede wszystkim jest dla klientów.
 
  Na czym polega zwolnienie z opłat dla ZAiKS i innych OZZ? 
 
Opłacanie tantiem za publiczne odtwarzanie wynika z obowiązującej w Polsce ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r.). Organizacje Zbiorowego Zarządzania (OZZ) takie jak ZAiKS, STOART, ZPAV lub SAWP. zarządzają prawami autorskimi wszystkich zrzeszonych autorów i wykonawców. Jeżeli odtwarzają Państwo muzykę artystów i autorów niezrzeszonych w Zaiksie i innych OZZ, nie trzeba uiszczać opłat dla tych organizacji i podpisywać z nimi umowy. Należy przy tym jednak posiadać dokument zezwalający na odtwarzanie publiczne - od nas Klienci otrzymują specjalną licencję.

 
  Czy Wasza licencja na odtwarzanie w lokalu jest dodatkowo płatna? 
 
Nie. Licencja ze zgodą na odtwarzanie publiczne to podstawowy dokument, którego cena ujęta jest już w cenie produktu/usługi. . Dokument zwalniający z opłat dla OZZ wysyłany jest każdorazowo z fakturą VAT lub fakturą imienną. A więc przy każdym zamówieniu na muzykę Klient otrzymuje 1 egzemplarz licencji na 1 lokal. Jeżeli lokali jest więcej, Klient otrzymuje odpowiednio więcej takich egzemplarzy.

  Jak odtwarzać Wasze radio internetowe? 

Po zakupieniu licencji i otrzymaniu loginu i hasła można korzystać z wszystkich naszych stacji. Do odtwarzania naszego radia internetowego wystarczy dowolny komputer stacjonarny, laptop, smartfon lub tablet - z dostępem do internetu. Odtwarzać nasze stacje radiowe można z poziomu platformy www - http://radio.musicdays.pl  lub poprzez naszą aplikację na systemy Windows lub Android. Więcej na ten temat - TUTAJ!

 Co jeśli zakupione płyty z czasem się uszkodzą? 

Jeżeli z czasem oryginały zakupionych płyt uległy uszkodzeniu, podczas odtwarzania słychać trzaski/przycięcia co uniemożliwia poprawny użytek publiczny, a w dodatku nie została wykonana kopia zapasowa we własnym zakresie - wystarczy skontaktować się z nami! Istnieją 3 rozwiązania tej sytuacji:

1. Przesłanie maila z linkiem do pobrania zakupionego albumu formacie mp3 (GRATIS)
Taki materiał można we własnym zakresie wypalić na swoją kopię CD, oryginał płyty zostaje u Klienta.

W/w usługa dotyczy ok. 70% albumów dostępnych w ofercie.

2. Dokonanie zakupu kopii uszkodzonej płyty CD 
(4zł + KOSZT WYSYŁKI)
Wysyłamy płytę CD z kopią oryginału. Oryginał zostaje u Klienta.

3. Odesłanie do nas uszkodzonej płyty CD i otrzymanie nowego oryginału 
(4zł + KOSZT WYSYŁKI)
Po przesłaniu uszkodzonego krążka, wysyłamy nowy oryginał.

O wszelkich zwrotach należy poinformować nas mailowo lub telefonicznie i zamieścić w przesyłce krótki opis problemu oraz nr faktury zakupu.

 
 Czy jest możliwość uzyskania naklejki na drzwi lub szybę? 
 
 Tak, standardowo wysyłamy 1 naklejkę na 1 lokal, informującą o odtwarzanej muzyce. Naklejka dołączana jest zawsze jako GRATIS bez względu na ilość zamówionych płyt. Jednak już od 5 płyt na 1 lokal, oprócz zwykłej naklejki, dołączamy specjalną naklejkę wewnętrzną, którą można umieścić na szybę lokalu od wewnątrz. Dla zamówień od 8 płyt na 1 lokal przewidujemy także kolejny GRATIS - certyfikat w antyramie. Naklejki i certyfikat to oczywiście dodatkowe GRATISY - kluczowa jest licencja, którą klient otrzymuje przy każdym zamówieniu bez względu na ilość zamawianych płyt. Podobnie sprawa wygląda w przypadku zamówień na albumy MP3. Dodatki są także wysyłane przy zamówieniach na licencję czasową - więcej tutaj .
  
 Czy można Waszą muzykę wykorzystywać do prezentacji i filmów? A co z innym wykorzystaniem, np. na stronie www, centrali telefonicznej lub w reklamie? 
 
Posiadamy w ofercie kolekcj
ę muzyki, którą można zakupić na tzw. LICENCJI MULTIMEDIALNEJ, m.in. do synchronizacji z obrazem projektów filmowych bądź reklam, ale także do wykorzystania na stronach www, w radiu internetowym lub centrali telefonicznej , itp. W zależności od potrzeb można zakupić pełne godzinne albumy lub pojedyncze utwory. Licencja występuje w 2 wariantach limitowych, o których można poczytać m.in. na kartach produktów tej oferty.  

 
 Czy można kopiować płyty CD i odtwarzać je w formie mp3? 
 
Zdajemy sobie sprawę, że odtwarzanie płyt audio może być dla niektórych nieco uciążliwe, dlatego też nie mamy nic przeciwko, jeżeli klientowi zależy aby odtwarzać utwory z płyty w formie mp3. Forma odtwarzania naszej muzyki jest dowolna, a w licencji nie ma względem tego żadnych restrykcji.

 
Klient jednak nie nabywa żadnych innych praw dot. dysponowania muzyką, jak odtwarzanie publiczne w swoim lokalu - wszelkie powielanie i rozpowszechnianie muzyki na płytach (poza publicznym odtwarzaniem w swoim lokalu) jest zatem zabronione. Klient może wykonać kopie zakupionych płyt (CD, DVD, USB lub inny nośnik) i odtwarzać w swoim dowolnym lokalu pod warunkiem, że w miejscu odtwarzania kopii znajdować się będą oryginały. 
 
Ostatecznie polecamy także zakup zamiast płyt CD, wersji elektronicznych naszych albumów. Oferta dostępna pod kategorią KUP I POBIERZ ONLINE. 
  
 Mam 2 lokale, czy mogę odtwarzać zakupione płyty CD zamiennie? 
 
Tak, jest to możliwe przy zakupie muzyki na płytach CD lub przy zakupie gotowych pakietów na pendrivach. Licencja przypisana jest konkretnemu podmiotowi gospodarczemu i nie przypisuje ich konkretnemu lokalowi.  Oznacza to, że wszystkie zakupione płyty CD można odtwarzać na terenie lokali należących do danego podmiotu gospodarczego, a więc można odtwarzać płyty w kilku swoich lokalach zamiennie, jeżeli podlegają one pod jedną firmę - ważne by w miejscu odtwarzania znajdował się oryginał zakupionego nośnika CD. Jeżeli każdy lokal podlega pod inne dane fakturowe, wówczas konieczne jest zakupienie osobno oryginałów CD na każdy lokal.
 
Odtwarzanie zamienne w różnych lokalach nie jest możliwe przy zakupie albumów MP3 (do pobrania), gdyż te są już przypisywane do konkretnej lokalizacji.

Mam 2 lokale, czy mogę zakupić 1 sztukę pakietu muzyki i dodatkowo kopię na pendrivie lub płycie CD i odtwarzać w ten sposób w 2 lokalach? 


Nie. Aby móc odtwarzać w tym samym czasie muzykę w 2 lokalach konieczny jest zakup 2 oryginałów pakietu muzyki. W  przypadku chęci korzystania z muzyki w różnych lokalach w tym samym czasie nie wystarczy posiadanie kopii MP3 na CD lub pendrivie. Kopia uprawnia jedynie do korzystania z muzyki w miejscu w którym znajduje się oryginał nośnika zakupionego pakietu.

 

 Jak zerwać umowę z ZAiKS i przejść na odtwarzanie muzyki z MusicDays.pl? 
 
Każda umowa może być rozwiązana na mocy Kodeksu Cywilnego. Wszystkim naszym Klientom wysyłamy do pobrania nasz wzór wypowiedzenia umowy z organizacjami typu Zaiks. Wypełnione wypowiedzenie umowy należy przesłać listem, najlepiej poleconym na adres OZZ z którymi umowy zostały podpisane. Po upływie okresu wypowiedzenia umowę można uważać za rozwiązaną.

Aby odtwarzać naszą muzykę, wystarczy złożyć zamówienie na dowolne produkty/usługi w naszym sklepie internetowym, telefonicznie lub mailowo!
 
  Czy przewidujecie zniżki lub rabaty dla stałych klientów? 

Tak. Zależy nam, aby nasi klienci zostali razem z nami, dlatego też
każdy Klient zapisany w bazie newsletter co miesiąc otrzymuje od nas kupon rabatowy 10% na dowolne zakupy w naszym sklepie.

 
 Czy posiadacie wzór wypowiedzenia umowy z organizacjami typu Zaiks, Start, Zpav? 
 
Tak. Wszystkim naszym Klientom udostępniamy taki wzór do wydruku. Wysyłany on jest w końcowym mailu realizacji zamówienia. Wystarczy kliknąć w link, aby pobrać wzór. Oczywiście Klient nie ma obowiązku z niego korzystać, ale stanowi to dodatkowy, przydatny GRATIS oferty.

 

Dlaczego u nas?

4,9/5 ocena klientów

ZAUFAŁO NAM JUŻ PONAD 35 000 firm!

Z NASZEJ MUZYKI SKORZYSTAŁY M.IN. TAKIE MARKI JAK:

BOGATA OFERTA

BEZ ZBĘDNYCH FORMALNOŚCI

ŚWIETNE CENY

SZYBKA REALIZACJA